Marco Bego: 'Vooral het grote laadvermogen, en het grote volume van de gesloten laadbak waren voor mij pluspunten' |
|
|
|
|
 |
| 164 sec |
Krinkels NL maakt kennis met multifunctionele TwinTrailer
'Test hem zelf' - staat met koeienletters op de TwinTrailer die in de laatste twee weken van juni bij de Heerlense vestiging van landschapsaannemer Krinkels is getest. Uitvoerder Marco Bego en zijn collega's bij Krinkels deden dat vol overtuiging.
| Uitvoerder Marco Bego van Krinkels |
De technische en multifunctionele TwinTrailer wordt geproduceerd door het Belgische TwinTech, zoals de meeste lezers waarschijnlijk bekend is. Een Nederlandse dealer stond zo'n aanhangwagen twee weken lang in bruikleen af aan Krinkels. Deze aannemer, met vestigingen in Nederland en België, richt zich onder meer op de aanleg en het beheer van de openbare ruimte op het gebied van groen, infra, water en sport. Na acht jaar werkzaam te zijn geweest als voorman bij Krinkels, werd Marco Bego gepromoveerd tot uitvoerder groen voor een raamcontract in Sittard-Geleen. Eerder werkte hij 25 jaar in de bosbouw en in de transportsector.
|
|
'De functies werden op plezierige wijze toegelicht'
| |
|
Bego vertelt: 'Ik had eerlijk gezegd nog niet kennisgemaakt met dit bijzondere type aanhangwagen. Hij werd afgeleverd door Aanhangwagen Centrum Eindhoven (ACE). De functies van de multifunctionele aanhangwagen werden uitgebreid en op plezierige wijze toegelicht door de vertegenwoordiger. Je kunt hem heffen, de achterklep gebruiken als oprijvloer en de laadvloer in een schuine stand van circa 10 graden zetten, zodat je er gemakkelijk op kan rijden. Ik zag meteen dat de TwinTrailer goed bij onze werkzaamheden past.' Het uitgeleende tweeassige type TT 35-40 blijkt door Krinkels vooral te zijn ingezet voor de werkzaamheden in Sittard-Geleen. De aanhangwagen is vooral gebruikt om de Iseki-maaier met hoogkipper te vervoeren en om het maaisel van de gemeentelijke grasvelden af te voeren. Een collega testte de TwinTrailer bij onderhoudswerk op sportvelden voor het afvoeren van maaisel. 'Vooral het grote laadvermogen, 2.300 kg, en het grote volume van de gesloten laadbak waren voor mij pluspunten', vertelt Bego. 'Het oprijden van de maaimachine via de achterklep op die enigszins schuin staande laadvloer gaat heel gemakkelijk.'
|
|
'We hoefden niet meer stuntelen met traditionele oprijplaten'
| |
|
Bego: 'Ook het lossen van de grasverzamelbak van de maaier ging daardoor efficiënter. We hoefden niet meer te stuntelen met die traditionele oprijplaten. Het gaat allemaal een stuk vlotter en het werkt bovendien veel veiliger. Deze TwinTrailer beviel mij goed dankzij de vele mogelijkheden; ik denk dat zo'n aanhangwagen voor sommige uitvoerders een uitkomst is. Je bespaart er duidelijk tijd mee bij transporten en bij het meenemen van allerhande zaken. Ik zie dus een duidelijk voordeel in de vermindering van arbeidstijd met deze aanhangwagen. Naast grasafvoer en transport van klein materieel en minitractoren, denk ik dat er bij Krinkels meer gebruiksmogelijkheden zijn voor zo'n TwinTrailer. We kunnen hem goed gebruiken voor het transport van de houtsnippers die we hier in de perken strooien.' Inmiddels heeft Krinkels volgens Bego vergevorderde plannen om in Eindhoven een proef te starten met de toepassing van TwinTrailers.
 | | Bij de TwinTrailer gebruik je de laadklep als oprijplaat |
|
|
De dealer
Aanhangwagen Centrum Eindhoven (ACE) is de dealer die deze TwinTrailer ter beschikking stelde aan Krinkels. ACE-eigenaar Jan Ansems is al 35 jaar ondernemer en doet al tien jaar zaken met TwinTech, de onderneming die deze aanhangers produceert. 'Het bijzondere is dat de Belgische vestiging van Krinkels al vele jaren met TwinTrailers werkt', vertelt Ansems. 'In Nederland deed Krinkels dat tot dusverre nog niet. Dat vonden wij wonderlijk. Het was voor ons de reden om de Krinkels-vestiging in Heerlen hierover eens serieus te benaderen! Wij staan in voor de kwaliteit van deze Belgische aanhangwagen. We hebben nog nooit een afnemer of potentiële klant ontmoet die deze aanhangwagen met zijn vele bijzondere functies niet geweldig vindt.' Ansems is zeer positief over de uitstraling en sterke perfectiedrang die fabriekseigenaar en ontwerper Stefan De Rycke kenmerken: 'Hij is een kundig perfectionist, die een topproduct wil bouwen en afleveren en er bovendien goede service bij verleent. Er zit namelijk veel techniek in zo'n aanhangwagen en dat maakt hem niet goedkoop. Uitstekende aftersales is dan op zijn plaats. Daarbij luistert De Rycke goed naar wat de afnemers van zijn producten vinden en hij stelt hoge eisen aan de toeleveranciers van de toegepaste onderdelen.'
|
|
'Slimme hoveniers verdienen hun TwinTrailer snel terug'
| |
|
'Slimme hoveniers die in arbeidstijd denken en zich de hoge aanschafprijs kunnen veroorloven, verdienen hun TwinTrailer snel terug', verklaart Ansems op basis van zijn ervaringen met deze technische aanhangwagen. En hij kan het weten, want ACE levert vele soorten aanhangwagens aan een zeer uiteenlopende klantenkring: 'Naast TwinTech-dealer zijn we dealer van Anssems, Saris, Henra, MW-Trailer, Hulco en Stema. Voor alle aanhangwagens geldt dat je ze nooit moet overbeladen. Bij de TwinTrailer blijkt dat in de praktijk heel verleidelijk om te doen door zijn robuuste en volumineuze uiterlijk. Maar ook deze aanhanger kun je niet overbeladen en de oprijplaat kun je niet oneindig belasten. Respecteer ook bij een aanhangwagen als de TwinTrailer de grenzen! Uiteraard zien we ernaar uit om de verkoop van TwinTrailers in onze regio verder uit te rollen en potentiële klanten te overtuigen van het gebruiksgemak.'
 | | Het typeplaatje met Q&R-code is voor elke TwinTrailer uniek en speelt een rol bij de aftersales |
|
|
| LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
| Er zijn nog geen reacties. |
|
|
 | |
Agribex 2025
|
woensdag 3 december 2025 t/m zondag 7 december 2025 |
|
|
|
|
|
|
|