Whatsapp Facebook X LinkedIn Instagram RSS feed

'Zorgen dat we geen Kodak of Nokia worden; blijven innoveren'

ARTIKEL
MARKT & ACTUEEL
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Anton de Jong, vrijdag 6 september 2024
85 sec


Ik was deze zomer op vakantie in Zuid-Engeland en daar zag ik bij een winkeltje een uithangbord van het merk Kodak. Zij dachten dat het fotorolletje nooit zou vergaan, maar waren tegelijkertijd ook het bedrijf dat het eerst met een digitale camera kwam. Toch bleven ze die techniek niet... ontwikkelen. Ze gingen dus niet mee met de tijd. Net zoals Nokia dat niet deed toen de smartphone kwam opzetten. Als we dat vertalen naar onze branche, dan moeten we vol gaan inzetten op het vervangen van benzine en diesel door elektrisch en accu's. Het is een weg die we nu hebben ingezet en we moeten blijven innoveren en niet stil blijven staan.

Anton de Jong
Anton de Jong

Vandaar dat ik ook zo blij ben met het Paviljoen Schoon en Emissieloos Bouwen. Daar zul je zien dat er al veel mogelijk is op dat gebied. Even weer de vergelijking met Engeland: daar gebruiken ze ook wel elektrisch gereedschap, maar vooral met een snoer. Ze zijn daar veel traditioneler.

Grote vakgarage

Ook de traditionele beurs is er al lang niet meer. Het gaat niet om de directe verkoop, het gaat vooral om onderhouden van contacten. Daar verheug ik me op: je hebt jaarlijks maar een paar momenten als fabrikant dat je de eindklant spreekt. GTH is er daar zeker één van. Natuurlijk blijft het ook belangrijk dat je je producten en machines laat zien. Wat dat betreft is zo'n beursterrein ook een grote vakgarage. En dan kijk je als fabrikant natuurlijk ook naar wat je concurrent brengt. Zo maak je de branche in totaliteit sterker.


Waardevol bezoek

Dat de beurzen op termijn weer gaan veranderen, dat is niet tegen te houden. Daar moeten we natuurlijk goed naar blijven kijken. We moeten er voor zowel standhouders als bezoekers een waardevol bezoek van maken. De industrie erbij blijven betrekken en toch kijken of we op de een of andere manier het interessant blijven maken voor de mensen die met de machines moeten werken. Niet alleen voor hun managers.
Dat betekent dat het er niet alleen om gaat om zo veel mogelijk machines op de stand te laten zien, maar vooral ook om de klanten te helpen om de beste keuze te maken voor mens en milieu in een snel veranderende wereld van de tuin- en parkmachines.


Anton de Jong
Voorzitter Fedecom, managing director Husqvarna Nederland BV


Dit artikel is een voorwoord dat hoort bij de GroenTechniek Holland special van Stad + Groen 6. In deze serie zijn vijf mensen gevraagd om een voorwoord te schrijven, waaronder Anton de Jong.

LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

download artikel

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
GREEN OUTLET
GEVRAAGD: Webdesign Hamburg
maandag 25 november 2024
AGENDA
Ahlmann Nederland viert 50 jaar met open dagen op 13, 14 en 15 december
vrijdag 13 december 2024
t/m zondag 15 december 2024
Groene Sector Vakbeurs 2025
dinsdag 7 januari 2025
t/m donderdag 9 januari 2025
Agribex 2025
woensdag 3 december 2025
t/m zondag 7 december 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER