Husqvarna investeert in robotisering; 2,5 miljoen voor afvalrobot |
|
|
|
|
 |
| 40 sec |
Husqvarna Ventures, een dochteronderneming van de Husqvarna Group, investeert 2,5 miljoen euro in Angsa Robotics, een Duitse fabrikant. Angsa Robotics is momenteel bezig met de ontwikkeling van een autonome robot die in staat is om afval in de openbare ruimte op te ruimen. Met deze samenwerking wil Husqvarna de ontwikkeling en commercialisering van de Angsa-robot versnellen.
Husqvarna Ventures, onder leiding van Mark Johnson, heeft zijn pijlen gericht op de opkomende wereld van robotica-oplossingen. Het is nog onbekend of de afvalrobot ook onder de vlag van Husqvarna zal worden verkocht. Lukas Wiesmeier, CEO en mede-oprichter van Angsa Robotics, is zeer blij met de nieuwe samenwerking met Husqvarna Ventures. Wiesmeier gelooft dat de diepgaande kennis van de roboticamarkt en het uitgebreide wereldwijde netwerk van Husqvarna Ventures van onschatbare waarde zullen zijn bij het versnellen van de ontwikkeling en het op de markt brengen van de afvalzuigrobot.
Angsa-robot
De Angsa-robot, uitgerust met gps-navigatie en een lithium-ion accupakket, heeft het vermogen om afval te herkennen in verschillende omgevingen. Of het nu gaat om evenementen, parken of particuliere grasvelden, deze slimme robot weet zijn weg te vinden. Dankzij geavanceerde kunstmatige intelligentie kan de Angsa-robot afval onderscheiden van andere zaken zoals blad.
| LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
| Er zijn nog geen reacties. |
|