Nutsschool Oldenzaal kiest circulair kunstgras voor groen schoolplein |
|
|
|
|
| Karlijn Klei,
maandag 1 augustus 2022 |
 |
| 55 sec |
Speelveldjes en valondergronden met natuurgras of natuurproducten op groene schoolpleinen slijten onder de druk van het speelplezier relatief snel, aldus ontwikkelaar van circulaire kunstgrasmatten LimeGreen. Voor het nieuwe schoolplein besloot Nutsschool Oldenzaal daarom het LG ONE-DNA Play kunstgras toe te passen. 'Een perfecte oplossing', aldus de ontwikkelaar.
'Met het toepassen van ONE-DNA LG Play kunstgras in een groen schoolplein combineren we het beste van twee werelden', aldus LimeGreen. 'Ondergronden die intensief bespeeld worden, blijven het hele jaar in topconditie en dus bespeelbaar.'
|
|
'Met ONE-DNA LG Play blijven ondergronden het hele bespeelbaar'
| |
|
Niek Withag, leerkracht van de Nutsschool: 'We hebben gekozen voor kunstgras zodat leerlingen het hele jaar door gebruik kunnen maken van het een speelveldje. Over het algemeen zitten er in elke groep een paar leerlingen die graag voetballen of hockeyen. Onze ervaring is dat een gewoon grasveld te snel verslijt en verandert in een stoffig veld, of bij regen in een modderpoel.'
|
|
Nutsschool: 'Een gewoon grasveld verslijt te snel en verandert in een stoffig veld of modderpoel'
| |
|
Circulair kunstgras
Met circulair ONE-DNA LG Play kunstgras biedt LimeGreen een aanvulling op groene schoolpleinen. Withag: 'Het feit dat het maar uit een grondstof bestaat, maakt het aantrekkelijker om voor LimeGreen te kiezen. Zeker in de huidige tijd, waarbij we vooral kijken naar onze ecologische voetafdruk, is Limegreen misschien wel het best of both worlds. Het bespaart energie in het productieproces en draagt daarmee bij aan verduurzaming en reductie van de CO2-uitstoot.'
De school laat weten tot op heden zeer positief te zijn. 'De mening en reacties van zowel ons als de omgeving is dat het veldje mooi opgaat in ons groene schoolplein', zo besluit Withag.
| LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
| Er zijn nog geen reacties. |
|