|
| |||||||||||
32-36 uur | Den Haag Sollicitatiebutton De provincie Zuid-Holland is verantwoordelijk voor de provinciale nazorgtaken rondom baggerspeciedepots en stortplaatsen die vallen onder de nazorgregeling uit de Wet milieubeheer. Ben jij een enthousiaste, startende milieukundige of bodemspecialist die ons team tijdelijk wil komen versterken? En wil je leren wat er komt kijken bij het beheer en monitoring van de (rest)verontreiniging van gesloten stortplaatsen? Lees dan verder en reageer op deze vacature!
Dit ga je doen In Zuid-Holland behoren 11 stortplaatsen tot de categorie waarop de Wet milieubeheer van toepassing is. Het gaat hierbij om (bedrijfs)afvalstortplaatsen en baggerspeciedepots. Om ervoor te zorgen dat deze stortplaatsen na sluiting geen of zo min mogelijk invloed hebben op de omgeving is in de Wet milieubeheer een regeling met nazorgbepalingen opgenomen. De kern van de regeling is dat de provincies na sluiting van de stortplaats verantwoordelijk worden voor het beheer van de stortplaats en dat de exploitant de nazorgkosten aan de provincie afdraagt. Wij beheren als provincie deze middelen in een nazorgfonds. Behalve de vergunningverlening en handhaving, van de stortplaats door de omgevingsdiensten, voeren wij de nazorgtaken uit. Dit zijn o.a. het goedkeuren van nazorgplannen, het berekenen van de eeuwigdurende nazorgkosten, het afgeven van een sluitingsverklaring en, na sluiting en overdracht van de stortplaats, het laten uitvoeren van de nazorgactiviteiten. Na de sluiting zijn wij verantwoordelijk voor de risico’s die zich in de toekomst op de stortplaats kunnen voordoen. Als junior specialist nazorg bodembeheer ga jij hier een grote rol in spelen, want jij zorgt samen met je collega’s dat het nazorgplan goed wordt nageleefd. Je gaat met name aan de slag met: • het zorgdragen voor het inkopen van de uitvoering van nazorgactiviteiten; • het aansturen van de uitvoering van nazorgactiviteiten op stortplaatsen; • het opstellen van rapportages over de uitvoering van nazorg; • wanneer nodig lever je een bijdrage over de provinciale financiële belangen bij de beheerders van het provinciaal nazorgfonds en provinciale begrotingen. Je hebt regelmatig overleg over nazorgbeleid en uitvoering van projecten. Dit is dan met verschillende collega’s binnen de provincie, zoals vergunningverleners en handhavers. Ook heb je veel contact met partijen buiten de provincie. Denk hierbij aan exploitanten van stortplaatsen, het Rijk, Rijkswaterstaat, ingenieursbureaus, producenten en leveranciers van nazorgvoorzieningen, aannemers, vergunningverleners en nazorgcollega's van andere provincies. Dit maakt de functie interessant • Je zorgt voor bescherming van het milieu • Je bent zowel met de lange als korte termijn bezig op het gebied van nazorg • Je wordt bekwaam in de juridische, financiële en uitvoeringskant van de nazorg. • Je bent veel in contact met verschillende partijen, zowel binnen als buiten de provincie Dit is jouw profiel Je bent in staat om snel tot de kern van de zaak door te dringen. Ook kun je snel schakelen en je bent resultaat- en oplossingsgericht. Je werkt projectmatig, kunt goed het overzicht bewaren en structuur aanbrengen in je werk. Daarnaast bent je nieuwsgierig en werk je graag met collega’s samen binnen een team. Verder beschik je over: • hbo/wo werk- en denk niveau; • achtergrond op het gebied van milieukunde en/of bodemtechniek; • kennis van bodemtechnische aspecten en de wet milieubeheer; • affiniteit met cijfers en financiën. Dit bieden we • Salarisniveau: Salarisschaal 10 • Maandsalaris: min. € 2.998 - max. € 4.284 • Dienstverband: Tijdelijke arbeidsovereenkomst • Minimum aantal uur: 32 • Maximaal aantal uur: 36 Ook krijg je een Individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 22,37% bovenop jouw salaris. Dit kun je inzetten voor extra vrije tijd, studie of meer salaris. En niet onbelangrijk, je bouwt een goed pensioen op. We bieden je een persoonlijk ontwikkelbudget van € 5.000,- per 5 jaar aan. Ook kun je gebruik maken van ons interne trainingsaanbod van de PZH Akademie. Zo houd jij de regie op je eigen loopbaan. We werken nu nog thuis, maar in de toekomst hybride: deels vanuit huis en deels op het provinciehuis. Zo kun je je werkweek flexibel indelen. Er zijn nog veel meer interessante secundaire arbeidsvoorwaarden. Hier vertellen we je er graag meer over. Hier ga je werken De afdeling Ruimte, Wonen en Bodem ontwikkelt en realiseert beleid op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling, wonen en bodem. De afdeling heeft als missie: “Professioneel en resultaatgericht invulling geven aan de regierol voor een toekomstbestendig ruimtegebruik in Zuid-Holland". Het team Nazorg bestaat uit 4 medewerkers. Ieder heeft een eigen werkpakket met een eigen specialisme op het gebied van verantwoordelijkheden voor de nazorgopgave. Het team bestaat uit een senior projectleider, een technisch projectleider, een financieel projectleider/directievoerder en een jurist. Het team is resultaat gedreven en maakt deel uit van het bureau Beoordeling (25 fte). Dit bureau is een onderdeel van de afdeling Ruimte Wonen en Bodem (100 fte). Sollicitatieprocedure Voor inhoudelijke vragen over deze vacature kun je contact opnemen met Klaas Spannenburg, MT-lid Ruimte, Wonen en Bodem via 06-55449444 of met Nicole Bezuijen-Dierdorp via 06-25779837. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Dan kun je met recruiter Martine Timmers bellen op 06– 50064196 of met Paul Stad op 06–29401964. Reageer uiterlijk 15 september via de sollicitatiebutton op deze pagina. Deze vacature is zowel intern als extern tegelijkertijd opengesteld. Bij geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang. Sollicitaties of cv’s die door (tussenkomst van) werving – en selectiebureaus worden ingediend, worden niet geaccepteerd. Acquisitie naar aanleiding van de vacature wordt niet op prijs gesteld. Trefwoorden: junior specialist nazorg bodembeheer, ruimtelijke ordening, planologie, vastgoed, vacature Den Haag, provincie Zuid-Holland, milieukunde, bodemtechniek, milieubeheer, hbo, wo, parttime, fulltime
|
|
|